Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsselin, Susan B.
TitelDACUM Approach to Vocational Resource Teacher Education.
Quelle(1985), (20 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCourse Content; Curriculum Development; Disabilities; Graduate Study; Higher Education; Resource Teachers; Teacher Education; Teaching Skills; Vocational Education; Vocational Education Teachers
AbstractA DACUM (Developing A Curriculum) approach was used to design an appropriate graduate course using verified competencies of vocational resource teachers of handicapped students. Twelve experts participated in a 2-day workshop resulting in the identification of 53 task competencies and 8 human competencies. A survey instrument was developed from the workshop and administered to 43 vocational resource teachers. Analysis of 36 responses provided demographic data and a set of verified competencies. Specific course objectives were then developed based on these competencies which included understanding roles and responsibilities of vocational resource personnel, developing and coordinating delivery and evaluation of effective inservice programs, and evaluating the effectiveness of the vocational resource program. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: